مقالات

چگونه یک دکوراسیون دفتر کار شیک و مدرن داشته باشیم؟

modern work space design 4 e1640469732871

دکوراسیون دفتر کار خلاقانه

اولین نکته قابل توجه در دکوراسیون دفتر کار مدرن این است که این دفاتر مکانی خشک و بی‌روح برای انجام کارها نیستند. دفاتر امروزی فضایی فعال و مشارکتی هستند که به بهره‌وری بیشتر کارمندان کمک می‌کنند. وجود فضاهای مختلف و متنوع می‌تواند باعث شود که خلاقیت افراد در محیط کار افزایش یابد. به این منظور در ادارات مدرن سعی می‌شود که یک فضای باز مشارکتی در کنار تعدادی فضای بسته برای جلسات یا پروژه‌های با تمرکز بالا وجود داشته باشد.

وجود فضاهای مشارکتی در محل کار، به افراد امکان می‌دهد که پروژه‌ها را به صورت گروهی و با ایده‌های مختلف پیش ببرند. این کار برای یافتن بهترین ایده‌ها و خلاقانه‌ترین روش‌ها بسیار مفید خواهد بود.

استفاده از هویت برند در طراحی

طراحان در چیدمان دفتر کار مدرن سعی می‌کنند که هویت برند و ماهیت شرکت را در وجوه مختلف فضاها نشان دهند. این کار می‌تواند به ایجاد یکپارچگی بیشتر در دکوراسیون فضاهای اداری کمک کند. از طرف دیگر این موضوع می‌تواند در ایجاد شخصیت خاص دفتر کار نیز موثر باشد. روش‌های متعددی برای ترکیب هویت برند در دکوراسیون وجود دارد. به کار بردن رنگ‌های برند در بخش‌هایی از طراحی داخلی و یا استفاده از لوگوی شرکت در فضا نمونه‌هایی از این ترکیب هستند.

وجود فضاهای متنوع در طراحی دفتر کار

یکی از مباحثی که بسیاری از معماران و طراحان داخلی در دفاتر کار مدرن مورد توجه قرار می‌دهند، وجود فضاهای متنوع و گوناگون است. از آنجایی که افراد ساعات زیادی از روز را در محل کار خود می‌گذرانند، فراهم کردن شرایط استراحت در کنار فضای کار اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین علت در بیشتر شرکت‌های امروزی شاهد وجود فضاهای استراحت با مبل‌های راحتی، فضای صرف غذا و حتی سالن‌های ورزشی و بخش‌های سرگرمی هستیم. این نکته در بالاتر رفتن کارایی کارمندان بسیار موثر خواهد بود. چرا که یک محیط خشک اداری، بر خلق و خوی افراد تاثیر منفی خواهد گذاشت. در نتیجه خلاقیت و بهره‌وری نیز کاهش محسوسی خواهد یافت. به عبارت دیگر می‌توان گفت که فضاهای سرد و بی‌روح که بدون توجه به نیازهای کارمندان طراحی شده‌اند، نمی‌توانند الهام‌بخش باشند. این در حالی است که یک محیط اداری که به خوبی و با دقت طراحی شده باشد، باعث ایجاد نوآوری بیشتر در کسب و کارها خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *